Musikskole

På Middelfart Friskole har vi egen musikskole for skolens elever. Siden vi startede i august 2007, har masser af elever spillet og sunget for fuld musik i morgen- og eftermiddagstimerne.

Der er p.t. 80 elever i musikskolen, som hvert år afholder forårskoncert og løbende optræder såvel til små skolekoncerter som til fællestimer.

Musikskolens målsætning er først og fremmest at musik skal være sjovt!

Men også at kun ved at øve sig opnår man gode resultater. Øvelse gør mester!

I musikskolen skal der være plads til alle. Der tages hensyn til, at både den meget talentfulde elev får udfordringer, men også at den måske knap så talentfulde (eller knap så stræbsomme) elev får plads og rum til at udfolde sin musikglæde

Nodelære

Der undervises både i noder, gehørspil, akkorder og teori. Der tages udgangspunkt i den enkelte elevs færdigheder. Det mest optimale er selvfølgelig at kunne læse noder, men er altså ikke noget krav. Igen er det vigtigste at bevare musikglæden.

Der tages som regel udgangspunkt i nutidige numre, hits, populære melodier m.m.

Optræden og koncerter

Det er et stort ønske at musikskolen skal blive en del af Friskolens liv, således at elever der dygtiggør sig på et instrument eller sang, får mulighed for at optræde til de forskellige arrangementer og aktiviteter der er på skolen. F.eks. julefest, fællestime m.m.

Derudover arrangerer vi forskellige mindre koncerter, såsom en forårskoncert, deltagelse i musikalske arrangementer i Middelfart og omegn m.m.

Læs her om, hvilke instrumenter, du kan blive undervist i.

Hvad koster det ?