Mariehønen - her skaber børn sig

Mariehønen er Middelfart Friskoles vuggestue og børnehave med plads til i alt 42 børn.

Vi har rum og plads til nærvær, omsorg, fri leg og udvikling. Vi møder børnene, der hvor de er og vi har plads til forskellighed.

Vi har nogle dejlige udenomsarealer, som vi benytter året rundt, i alt slags vejr. Vi vægter det højt at give børnene mulighed for at bevæge sig og udvikle deres motorik og deres sanser, derfor laver vi mad på bål, gynger og leger på cykelbanen, laver sandkager og graver, løber, klatrer i træer, triller ned af bakken, hopper i mudderhuller og meget mere.

Vi vægter børnenes egen rytme og behov højt, vi går derfor på legepladsen, når nogen gerne vil ud,

Tæt forældresamarbejde

Vi ønsker, at forældre til børn i Mariehønen, deltager så ofte det er muligt i Mariehønens hverdag. Vi lægger vægt på en åben dialog og gør meget ud af at fortælle jer om jeres barns dag i Mariehønen. Derfor: kom og spørg, hvis I undres eller vil have uddybet forskellige forhold. Det er helt centralt, at kommunikationen mellem Mariehønens ansatte og forældrene sættes i højsædet af begge parter.

Der er tradition for et fint samarbejde med såvel forældre som bedsteforældre tilknyttet Mariehønen. Vi har 4 arbejdsweekender om året og andre fællesarrangementer, som er med til at skabe et godt sammenhold og en stærk følelse af „vores” sted - også blandt de voksne

.

Åbningstider

Mariehønen har åbent mandag til torsdag fra 6.30 - 16.30 og fredag fra 06.30 -16.00.

Vi holder ferielukket i uge 28 - 29 - 30. Desuden mellem jul og nytår. Fredag efter Kristi Himmelfart, grundlovsdag og i uge 42.

Hvis der er brug for pasning i sommer- og/eller efterårsferien, har vi har en ferieordning med Nøddeskallen i Brenderup.

Der er søskenderabat og fripladsmulighed efter gældende regler.

Fleksibel pasning - læs mere her

Hvis du har spørgsmål til ledige pladser i Mariehønen, så er du meget velkommen til at sende os en mail på: mail@middelfartfriskole.dk.

Hvis du gerne vil vide mere om dagligdagen i Mariehønen, så fanger du nemmest Mariehønens leder på denne mail: ledermariehonen@middelfartfriskole.dk